Knatteloppet - förskolans dag

2011-05-21 @ 20:48:53 Kommentarer (1)


I torsdags var det dags för förskolans dag och knatteloppet. En lite pressad dag i familjen Baldenäs-Johansson eftersom Loke inte tillhör skaran som klarar av att förlora. Förra året blev han fruktansvärt ledsen när de stora barnen sprang ifrån honom och han hamnade sist. Han grät och skrek och Petter fick bära honom i mål. Så vi hade våra farhågor...


Jack, mamma Lina, mamma Frida, mamma Anna och mamma Linda var eminent hejaklack. (och nej, jag flashade ingen, jag bara tog av mig bysans gamla sletna gröna hellyhansenjacka eftersom det var drygt 20 grader varmt)

Farhågorna var obefogade. Loke sprang vid gott mod i mål som typ åtta eller nåt, helt otraumatiserad. Elis höll ett fast tag i Jacob och ömsom släpade, ömsom tjatade honom med sig i mål. Sjuksköterskan Elisabet löpte också på i bra tempo med Isac och Alice såg till att mamma Kajsa fick lite obehövlig motion.

Efter loppet var det fika för barn och föräldrar på dagis. (jo, i Sjövik säger vi dagis. Och vi älskar vår dagispersonal ändå och ser inte ner på dem eller nedvärderar deras jobb. För dagis är jävligt viktigt för oss. Även att vi kallar det för dagis och inte för förskola. För oss är dagis inte ett dåligt ord utan ett fantastiskt bra, så vi kommer fortsätta säga dagis. Basta.) Men, vi firade förskolans dag. På dagis. Med muffins och festis. Bara nyttigheter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar det jag ser och läser. Heja, heja heja det är att kämpa som man vinner på. Lina du var inte så där snabb i VO-joggen heller, ville helst hålla någon i handen. Vinka och prata med publiken, mamma, var viktigt för dig, inte att vinna. Petter tror jag mer hade lite vinnarskalle, om han nu utsatte sig för för risken att inte vinna. Ser den lille buttre killen framför mig, som idag växt till en reslig ung man. Som inte behöver vinna längre han har ju vunnit högsta vinsten, dig Lina.

Kram

2011-05-23 @ 10:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0