Tack mormor för torktumlaren

2010-10-10 @ 22:09:35 Kommentarer (0)

Jag försöker faktiskt tänka på naturen. Vi är alltid noga med att inte lämna skräp när vi varit på picknick, vi har tre komposter och källskorterar. Allt papper som inte återvinns eldar vi upp. Vi betalar extra för miljövänlig el och har bara lågenergilampor i hela huset och just därför har jag varit strikt emot att skaffa en torktumlare.
Tills jag helt plötsligt hade tre barns småsmåsmå kläder att tvätta, hänga upp på tork och vika och en bebis som kräks ner mig och sig själv samt torkhanddukarna och haklapparna tre-fem gånger per dag. Dessutom började det bildas ett berg av lakan som behövdes tvättas eftersom det inte går att torka tvätten ute när det regnar.

Så...mormor Cinna gav oss del i arvet efter morfars syster och vips fick vi en torktumlare. En snygg sådan. Det är ju också himla viktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0