En knöl är en knöl är en knöl

2010-10-05 @ 22:30:17 Kommentarer (4)

Var på hudavdelningen på Sahlgrenska för att kolla upp resten av mina födelsemärken, det är standard när man fått diagnosen hudcancer. Födelsemärkena var det ingen fara med men läkaren hittade en knöl, cirka 4 mm stor, i mitt högra lår. Imorgonbitti ska vi in igen för biospi och sedan är det bara att vänta ett par veckor på provsvaren. Igen. Och ska jag vara ärlig så suger det faktiskt riktigt rejält.
Jag öppnade det igenklistrade kuvertet som de lagt remissen i och läste "trolig mm-metas." och då sjönk modet något. Men jag vek ihop pappret och stoppade ner det igen och tryckte igen kuvertet. För det kan ju faktiskt vara en fettknöl, en saltkristall eller en helt ofarlig cysta. Det MÅSTE inte vara en metastas.
Men om det är det så är det inte bra. För då sprider det sig fort. Och då är prognosen inte så värst bra. Och det vet jag inte om jag klarar. Jag har varit inställd på 15-20 år och tyckt att det är hemskt, att jag inte får bli gammal med min Petter och se mina älskade ungar bli vuxna män och skaffa sig ett eget liv. Nu ökade plötsligt risken att det inte ens blir så länge.

Fast man ska inte måla faan på väggen.
Jag kanske blir 95, får alzheimers och glömmer att jag någonsin haft cancer och dör på ålderdomshemmet hand i hand med min Petter.
Eller inte.
Förbannade jävla helvete. (man får faktiskt svära hur mycket man vill i den här situationen, även om man ska föreställa en ansvarskännande småbarnsförälder)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh, Lina, det suger!!! Men vi håller tummarna på fettknöl eller saltkristall...Jag tänker på dig och din familj! Kram

2010-10-06 @ 12:19:13
URL: http://llowejko.wordpress.com
Postat av: Anonym

håller alla tummar och tår för att det är en fettknöl.. Om det nu inte är det så svär jag oxå: förbannade jävla skit helvete!!!

Massa kramar <3

2010-10-06 @ 17:38:56
Postat av: Georg

Älskade barn. Din familjerikedom är omätlig men sjukdom har krossat dig. Jag kan ge dig en lösning! Cancer MÅSTE ha socker. Den lever, växer och sprids med det socker du stoppar i munnen. Får inte cancer socker så svälter den ihjäl. Om man bortser från de uppenbart sockrade produkterna, kakor, godis och bröd. Så är kolhydrater ett annat namn på socker. Sluta därför omedelbart att äta bröd, pasta, potatis och frukt. Om du slutar att tillföra din kropp socker så tvingas din lever att producera ditt kroppsegna socker (Glycogen)som inte en cancer kan tillgodogöra sig energin ifrån. Jag har själv levt utan socker nu i 3 år och min kropp har blivit frisk av det. Det heter Ketos när hjärnan tvingar levern att producera sitt eget kroppsvänliga socker. Min mat är en extrem form av LCHF. Svårigheten är att stoppa insulinproduktionen för att istället hamna i Ketos. Jag har försökt att diskutera det här med läkare. Men det verkar som de inte tror att man kan leva utan att äta livsmedel som innehåller socker. Vilket jag bevisligen kan. Snälla Lina krossa läkarvetenskapen och bota dig själv. Jag är säker på att det fungerar.

2010-10-10 @ 18:05:32
Postat av: Kjell Pedersson

Hej
Det finns en läkare i Tyskland som heter Henning Saupe som med framgång har botat cancerpatienter.
Ta kontakt med den svenska kontaktpersonen Fia Hobbs så får du veta mer.
Under tiden kan du köpa mungbönor i ICA eller COOP.
Dessa lägger du i vatten i ca 12 timmar och sedan groddar du dem i en groddapparat(finns i Hälsokostbutik)
Ät en deciliter groddar två gånger per dag.
Undvik alla raffinerade kolhydrater dvs socker, bröd, ris pasta och potatis.

Detta gör du medan du väntar på att bli behandlad av Henning Saupe. Det är dyrt, men vad är pengar om det gäller att bli frisk.
Alltså: Googla på Fia Hobbs så hittar du telnr

Lycka Till! Jag tror att du kan bli frisk!
Hälsningar
Kjelle

2014-01-23 @ 22:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0