Problemlösaren Loke

2009-09-20 @ 15:20:39 Kommentarer (0)

Loke gillar att hoppa. Han hoppar från allt, hela tiden och är mäkta stolt. Dessutom hoppar han uppenbarligen på dagis också, och häromdagen utspelade sig följande konversation:

Loke
- Mamma, Leo skällde på mig för jag inte vann.
Mamma - för att du inte vann? Vad vann du inte?
Loke - När vi hoppade. Då vann jag inte och då skällde han på mig. Då blev jag ledsen. Jag ska slå han.
Mamma - Nej, du ska inte slå Leo! Nästa gång Leo gör så får du säga till Petra så säger hon åt Leo att inte skälla på dig.
Pappa - golbög...
Mamma - OK, då gör vi så här. Nästa gång Leo skäller på dig och säger att du inte vinner så får du säga till honom att inte säga så och att du blir ledsen när han säger så. Om han ändå säger så så får du låta bli att lyssna på honom.

Dagen efter.
Loke - Mamma, Leo skällde på mig igen för jag inte vann.
Mamma - Vad gjorde du då?
Loke - Då sa jag till han att han inte fick säga så och att jag blev ledsen.
Mamma - Vad sa Leo då?
Loke - Då fick jag en kram av han. Han är min kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0