Frivilligt barnarbete

2009-11-15 @ 23:08:23 Kommentarer (1)


Loke är en driftig liten kille. När mamma dammsugit hela nedervåningen och tvingats dammsuga upp en stor blodsugande spindel som med berått mod kastade sig över hennes förstfödde son vägrade hon sedan - som ni alla förstår eftersom det är så självklart att jag knappt behöver förklara det - stänga av dammsugaren. (Givetvis är detta för att spindeln inte ska kunna krypa ut och hämnas.) Loke tyckte dock att det var onödigt att den bara stod och gick.
- Då dammsuger jag elis och mitt lekrum mamma, konstaterade han och gjorde så.
Jag hoppas att det här med dammsugandet är en passion som håller i sig upp i tonåren. Men jag tvivlar.

Kommentarer
Postat av: mormor

Han kommer att bli en riktig svärmorsdröm.

2009-11-18 @ 11:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0