Konsten att utnyttja sina vänner

2009-03-03 @ 21:37:52 Kommentarer (0)

När man är mammaledig jobbar man inte. Ergo mammaledig. Dock ska Petter snart vara Pappaledig och då är det ju bra om jag sysselsätter mig på något sätt. Därför söker jag nu jobb hejvilt (så värst vilt är det väl kanske inte eftersom jag är väldigt selektiv med vad jag vill jobba med) och stötte på problem när jag var tvungen att söka analogt (d.v.s. via post och inte via email.) Vi har ju nämligen ingen skrivare som fungerar. Men det har Marriam och Ronny...


Mimmi blev inte så arg när vi kom. Hon kokade te, stal Elis och kaligraferade framsidan på min jobbansökningsmapp. Fantastiskt fin. Nästan så fin att jag funderade på att inte söka jobbet och behålla mappen själv. Nästan.
När jag försökte ta tillbaka Elis för att tvinga honom att amma så att mjölkstockningen skulle ge med sig (han har varit hysteriskt förkyld sista dagarna och ätit varannan timme, vilket han nu slutat med, men jag producerar fortfarande mjölk i tillräckliga mängder för att föda ett mindre land) så mutade hon mig med ett bad.
Hon skrubbade badkaret (ja, hon är något analfixerad vid städning av sitt badrum), tände doftljus, lade fram badkulor och gav mig en nytvättad handduk.
Sedan var jag i himmelriket i nsätan en timme, innan det var dags att dra sig upp och åka och hämta hem Loke från dagis. Dock var jag helt utvilad, stockningsfri och mycket nöjd när jag kom hem. Det är bra med goda vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0