Ett päronträd från arbetskamraterna.

2009-06-18 @ 14:14:26 Kommentarer (0)


Vi har inga fruktträd hemma, om man inte räknar den förväxta vinbärsbusken och det muterade äppelträdet eller det sterila plommonträdet. Jag KAN ha gnällt över det på jobbet vid något tillfälle. Så... när vi igår hade sommaravslutning på jobbet och våra kära arbetskamrater firade av de fyra av oss som under juni gift oss (inte med varandra I might add, eller jo, två av dem har gift sig med varandra men inte vi andra två. Vi gifte oss med andra.).
Jag (och Petter) fick då ett Göteborgs Diamant päronträd och jag fick bita mig i läppen för att inte börja gråta. Det är en fantastiskt fin present och jag blev alldeles rörd. (jag blev också rörd när jag fick den fina bilden på redaktionen på morgonen innan vi skulle gifta oss med meddelandet "du missar morgonbönen, håll tungan rätt i mun! ;)
Dessutom hade Jacob författat en alldeles eminent limmerick, dagen till ära:

Från Sjövik kom bästa mamman,
Gifte sig med barndomsflamman,
Gillar sin trädgård som en toke
Två barn: Elis och Loke
Kör Speedway allesamman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0