Stora spritresan

2009-07-30 @ 21:30:25 Kommentarer (0)

Jo, det är ju så här att vi ska ha fest för våra älskade vänner här och då måste vi ju bjuda förfriskningar. Därför blev det en tur till Tyskland (Malmö - Köpenhamn - Rödby - Puttgarten). Barnen hängde hos mormor och morfar och de relativt nygifta gav sig ut på äventyr till danskland och det där landet där man inte ska nämna nåt om kriget...

Väl i Danmark började Petter svettas, bli blek och se mycket nervös ut.
 - Om vi krockar och de tar mig till Rikshospitalet så kommer jag inte överleva. Jag fixar inte det, jag gör verkligen inte det. Se till att de kör mig till Sverige istället. Eller bara låter mig dö vid vägkanten. Jag vägrar sätta min fot på Rikshospitalet.
Dock gick det bra. Vi krockade inte och vi kom välbehållna in i ärans och hjältarnas land. Eller hur det nu var.

Jag har utvecklat en ny fobi. Eller ny och ny. Den har funnits i några år men den fick ny energi under mardrömsresan. Det var nämligen "vindkraftverk" över allt. Nu kanske du undrar varför jag fnuttfnuttade ordet vindkraftverk. Det gjorde jag för att jag innerst inne är övertygad om att de inte alls är vindkraftverk utan onda, utomjordiska varelser som en dag kommer slita sig loss från marken under dem och börja sin vandring, sida vid sida med död och förstörelse, över vår jord. De står bara still och samlar information nu.
Än mer otäckt blev det på kvällen när vi åkte hem. Då hade de tänt den röda dödsstrålen. Den brände oss visserligen inte, men den lyste hotfullt där uppe i mörkret.
Usch.
Och den dagen ni står där, med en 20-meter lång mördarmaskin från helvetet bankandes på ytterdörren för att sekunderna senare förgöra er med sina dödsstrålar vill jag att ni kommer ihåg var ni hörde det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0