Slaktaren i Sjövik

2009-01-11 @ 22:43:53 Kommentarer (3)


Ok, slaktaren kanske är att ta i, men han är en riktig tuffing vår Elis. Han försvarar sig numera mot brorsans pussattacker medelst rivningar och hårdragningar samt försök att putta bort honom. Ibland märks det dock tydligt att han gärna blir pussad och kramad för då slår han ut med armarna och gapar med munnen som en liten fågelunge.

idag lyssnade Loke på musik och dansade på mattan i vardagsrummet. Elis satt i mitt knä och Loke dansade runt omkring oss. Då, helt plötsligt, började Elis skratta. Ett riktigt skratt, och Loke blev så glad. "Elis glad. Elis e Lokes älking."  Och så kramade han sin lillebror och gav honom en puss på munnen. Lillebror jollrade förtjust och log stort mot storebror.
Det är fantastiskt att vara mamma.

Kommentarer
Postat av: mormor

Nääää ingen slaktare, utan mormors pussgurka. Vilka underbara grabbar du har gett mig.... tack älskade unge

2009-01-12 @ 11:07:41
Postat av: mormor

Nääää ingen slaktare, utan mormors pussgurka. Vilka underbara grabbar du har gett mig.... tack älskade unge. Nu räknar jag ner dagarna tills vi kommer på fredag för att sjunga för två-åringen.

2009-01-12 @ 11:12:59
Postat av: mimmi

Nää, jag är inte alls avundsjuk, inte ett dugg!

2009-01-13 @ 10:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0