På frigång i naturreservatet som ligger här breve* (dänna bortä**)

2009-01-25 @ 18:06:28 Kommentarer (1)



Vi har sett skyltarna många gånger på vägen till Alingsås. Naturum står det. Idag tog vi mod till oss och svängde upp. Där fanns ett naturreservat, komplett med fornminnen (riktiga lämningar, inte bara resta stenar) och allt. Extremt gemytligt, och dessutom på bekvämt avstånd hemifrån.

Efter en livsfarlig klättring på hala stenar och mossar så bestämde vi oss för att ödmjukt dra oss tillbaka för att återkomma vid bättre väder, utrustade med matsäck, mer tid och bärsele till Elis istället för vagn.

Kuriosa: med båda barnen i vagnen väger den 33 kilo. Inte helt kul att putta i uppförsbacke.

+
Han är allt en riktig liten vandrare, vår Loke. I sin nya overall från farmor och farfar utforskade han reservatets hörn och bröt mot de flesta regler genom att plocka upp äpplen och bära med sig en pinne. Vi förmanade halvhjärtat men han såg ju så ju så stolt ut med sin vandringskäpp att han fick behålla den och ta med den hem. Förhoppningsvis saboterade det inte fullständigt kretsloppet i naturreservatet...

Dagens kurs i Västervikska
* breve - platsbestämmande preposition; mer känt som "bredvid"

** dänna bortä - platsbestämmande preposition; mer känt som "där borta"

Kommentarer
Postat av: Socker söta Sandra dänna bortä

Hej min "alldeles för långt bort från mig vän"!

Jag älskar att du uppdaterar din blogg såå bra, jag vet...skäms som en hund...



Jag är beroende och vet att en vän till mig här uppe också blivit beroende av dej och dina historier...



Puss puss på dej!//S.

2009-01-26 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0