En sådan där dag med bajs i nacken.

2009-01-21 @ 12:42:57 Kommentarer (3)

Alla föräldrar vet vad jag pratar och ni som inte har barn får kväljningar och vill dö. Men så här är det iallafall att ha barn, mist en gång under spädbarnstiden kommer de att ha bajs över hela ryggen och upp i nacken. Idag var det Elis tur.
Hur han bar sig åt kommer jag aldrig att förstå för han satt så snällt i mitt knä och fes bara lite förnöjt. Trodde jag. Ack vad jag bedrog mig. När jag tittar till på honom så ser jag att pyjamasen tagit en konstig ton och inser, till min förskräckelse, att det är blöjan som inte riktigt gjort sitt jobb. Hur illa det var kunde jag dock inte ana. Inte Elis heller. Speciellt inte eftersom han somnade sekunderna efter att han fisit.

Han blev mäkta förvånad när han blev avsliten kläderna av en chockad mamma, grovtorkad med våtservetter och buren nakenfis ut till köket (diskhon är djupare än handfatet). Inte ett gnäll kom dock över hans läppar, kanske gillade han inte själv att vara täckt av brandgult bebisbajs?

Efter badet var han ytterst förnöjd och insvept i brorsans luvhandduk flirtade han med sin mor tills den brandgula nyansen i hennes minne mer bleknad till beiget och hon lätt skulle byta tusentals bajsiga blöjor bara han är lycklig och glad.

Dock ska han ju på intet sätt tro att den här incidenten kommer att förfalla i glömska. Samma dag han som 16-åring drar hem flickvännen till mor och far för söndagsmiddag kommer den givetvis att föras på tal, rikligt illustrerad med hela mammas ordförråd och inpass från far. Likaså kommer ske för Loke eftersom vi aldrig glömmer när han bajsade ner vår bokhylla på Ånäsvägen - på tre meters håll! Hämnden blir sen med ljuv.

Och så måste jag bara vara en sån där reklammorsa också. För det var nämligen så att när det här hände så hade Elis en låneblöja på sig, av ett annat märke än vad vi brukar ha. Jag säger inte vilket COOPerativ det var som tillverkade blöjan men uppenbarligen så är den kass. Tacka vet jag Libero! Då stannar det som ska stanna inne inne. (ja, meningen är grammatiskt korrekt, om än lite krånglig.) Inga läckage, inga små "uppsugningsbollar" som klistrar sig fast på lilla rumpan, ingen rodnad, ingen kisslukt och så gulliga små kaniner. Klockrent. Heja Libero. Ni må vara dyrast på hela marknaden och riktiga profitörer men det skiter jag i för med Liberoblöjor slipper jag iaf att bada ungen i diskhon...

Kommentarer
Postat av: Evamy - Nu är lilla Alva äntligen här!

hehe ja där ser man.. jag går och väntar på det ögonblicket ;)

2009-01-21 @ 19:48:19
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hi,hi. Ja det känner man igen!

2009-01-22 @ 08:09:09
URL: http://huse1.blogspot.com/
Postat av: Åsa Bys

Ehh..Jag har kväljningar och vill dö..Men hoppas att ni mår bra såklart...

2009-01-22 @ 10:59:51
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0