En resa på rätt sida av bussen

2009-01-08 @ 20:50:42 Kommentarer (1)

Idag blir det inga bilder. Jag hittar inte sladden. Loke har nog gömt den. Han gör sånt.
Dock kan jag ge viktiga tips och råd. Lyssna noga nu, det kan vara livsavgörande.

Om du åker buss; sitt relativt långt bak, inte bredvid fönstret och på vänster sida i färdriktningen. Statistiskt sett välter nämlmigen bussen oftast med högersidan nedåt och då löper du risk att åka ut genom fönstret och hamna under bussen. Vilket inte är en bra sak.

Detta ovärderliga råd tiggde jag till mig från brandmanstanten när Elis och jag idag, med risk för eget liv, åkte buss till och från Borås. Vi överlevde, fast vi satt långt fram, bredvid fönstret och på höger sida i färdriktningen.
Vi var i Borås på jobbintervju. Eller, Elis intervjuades väl inte så hårt men han var med och skötte sig klanderfritt. Det gjorde nog jag med verkade det som.

När vi kom till dagis och hämtade lillbus blev han jätteglad att se oss. Elis fick en stor blöt puss och fröken berättade att Loke varit ledsen vid sovdags. De fick nämligen inte sova ute eftersom hela gården var en stor isbana och Loke protesterade högljutt och ville att mamma skulle komma och hämta honom där och då. När han sedermera förstod att jag inte skulle komma tog han ett annat beslut.
- Loke gå Astas hus.
Jaja, då var man utmanövererad då. Av en brud. Jag visste att den dagen skulle komma men jag trodde det skulle dröja några år till...

Fröken berättade också att de var klara med utvecklingssamtalen på dagis. Något som återkommit i nästan alla samtal var vår son. Många föräldrar hade nämligen berättat att deras barn pratade mycket om Loke hemma. Fröken trodde det berodde på att han alltid (utom idag då) är så glad o. Då blir man stolt som förälder.
Han är så välartad. (synonym: väluppfostrad, ordentlig, belevad, präktig, duktig, skötsam, rejäl)

Imorgon kommer fler bilder på köket, vi lovar! Och på de välartade barnen.

Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

Jag har svårt att hitta ord..ni satt VART i bussen?

2009-01-10 @ 17:32:53
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0