Middagskaos hos familjen Udén-Baldenäs-Johansson

2008-11-29 @ 23:23:37 Kommentarer (1)


Ja, ibland känns det som om vi kanske borde betala hyra hemma hos Mimmi och Ronny med tanke på hur mycket tid vi tillbringar där och hur mycket vår son sliter på deras sons leksaker. Dessutom borde Mimmi få någon sorts konsultlön för att hon orkar med mitt gnäll om mitt förlorade ordförråd.

(Jag vet att ni inte säger något till mig för att ni vill vara snälla, men jag är ytterst medveten om att jag fått grava formuleringsproblem sedan Elis föddes. Jag använder ord som högraste och drickade och förstår inte ens vad jag gjort för fel. Nu återstår det bara att be till de högre makterna att jag ska återfå åtminstone en bråkdel av mitt forna lingvistiska jag när Elis slutar vara karnivor och börjar äta mat på burk och inte i hudförpackning.)


Och vad är vuxenhäng utan drama? När lugnet lagt sig alldeles för mycket fick Mimmi nog och smällde dit tummen på en kokhet spisplatta, med följden tredjegradensbrännskada och en tumme på is resten av kvällen. Kanske inte det klokaste beslutet hon tagit på hela dagen men man får ju offra lite för konsten. Elis var inte imponerad dock.

Kommentarer
Postat av: Marriam Udén

men vad e det för jäkla cp-bilder du envisas med att publicera?! Syftar på det underbara fotot i det väldigt stora formatet med mig på.

Tack Lina, du är en riktig vän. Du talar fantastiskt och jag är otroligt imponerad av ditt å, så stora ordförråd. Sudda ut mig från bilden tack ;)

2008-11-30 @ 17:58:05
URL: http://www.novemberfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0