Historien om hur överkastet gjorde återinträde

2008-11-17 @ 21:12:43 Kommentarer (0)



Det är mycket bus nu. Speciellt i sovrummet och täcket och lakanet tog lite för mycket stryk av Lokes vildsinta hoppande i sängen och mamma tröttnade på att bädda. Lösning: ett överkast! Det är alltså därför alla gamla tanter och andra vuxna människor har överkast; för att de hoppar för mycket i sängen! Jag har alltid undrat och tyckt att det är till mer jobb än till nytta men nu har jag äntligen skådat ljuset; jag är överkastfrälst.
Dessutom minns jag från forna dagar (d.v.s. drygt ett år och tio månader sen) att Loke brukade få roliga mönster på kinderna om han låg för länge på det här överkastet. Det är nämligen i 3D - hemmavirkat av mormor herself på lite mindre än 10 år.


Loke har kommit på en ny kul lek: lägg båda händerna bakom ryggen och fall fritt framåt. För det mesta gör han det i sängen men ibland glömmer han sig och gör det på golvet. Då har det inte riktigt samma roliga effekt för honom...
Han jobbar också på att klara en kullerbytta, som synes ovan. Det går inte heller framåt i riktigt den takt han önskar.
Men han gillar att smyga på mamma och Elis när Elis äter. Det är lite av en hobby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0