Elis får manikyr

2008-11-23 @ 19:34:53 Kommentarer (1)

Även små klor behöver klippas. Det fick Elis bittert erfara i veckan. Eftersom Petter dessutom är ett med sin nagelklippare så är det här med nagelklippning lite av en höjdpunkt för honom. Det är det inte för oss andra i familjen. Jag har dessutom lite skräck för att klippa grabbarnas naglar.
Jag ser det framför mig i huvudet om jag blundar; hur jag försöker få tag på den där lilla nageln med den stora, vassa nagelklipparen och då, precis när jag ska klippa till så rycker Elis till med sin lilla hand och blodet sprutar som ur en fontän från det ställe där hans lilla fingertopp satt förut.
Så...jag vägrar klippa deras naglar och skattar mig lycklig som har en så underbar och driftig sambo som Petter. Nagelklipparens härskare.

Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

Ja, det har jag alltid sagt. Han är fantastisk, din Petter.

2008-11-23 @ 22:20:32
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0