Mammamys i soffan

2008-08-20 @ 10:15:19 Kommentarer (1)

Eftersom brorster har lite för bråttom ut ur mammas mage är mamma ordinerad sängliggande hela dagarna. Mycket tråkigt, tycker både mamma och Loke. Den lille håller dock mamma sällskap i soffan ibland.



Loke har bebisen i knät (bebisen har fått nya skor!) och tittar på häcklöpning. Häcklöpning är favoritgrenen inom OS, eftersom de både hoppar och springer. Loke ackompanjerar dem hela varvet runt med "ping, ping, ping" och "hopp!".




Eftersom det är lite synd om mamma fick hon canal+ av pappa så att hon kan titta på speedwayen. I tisdags var det match mellan Bajen och Indianerna och Loke satt trollbunden i soffan. När mamma sa att "nu är det minsann dags att gå å lägga sig" fick jag en lång harang till svar som avslutades med ett bestämt "traktorn" och "brumbrumbrum". Det hela kulminerade i en ilsken blick med innebörden "är du fullständigt dum i huvudet mamma? Jag tänker inte sova nu, det är motorcyklar och traktorer på TV!".

Kommentarer
Postat av: En tredjedel av ALBADI

Tjenare mors!



Kul och se Ert hem på nätet.

Är ni kvar i närheten av Lerum?

Jag åker ju till Stenkullen då och då. Då tar jag gärna en kopp på hemvägen vettu =)



För övrigt så har jag kallats brumbrum i en herrans massa år!



Fridens.



// Din å

2008-08-22 @ 09:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0