I väntans tider

2011-03-13 @ 20:17:24 Kommentarer (6)

Jo. Nu har det ju stått stilla lite här på bloggen.
Och det beror helt enkelt på att det stått lite stilla här hemma också.

I slutet på februari gjorde jag en CT-röntgen av buken eftersom jag haft ont i njurtrakten och kissat blod. Dagarna gick och blev till veckor och trots påstötningar fick vi inga resultat. Så vi tänkte att då måste det ju vara lugnt, hade de sett något på plåtarna så skulle de ju hört av sig! Men ack, vad vi bedrog oss. Min läkare fick beskedet fem dagar efter att jag gjort röntgen. 11 dagar senare fick vi reda på det av onkologen som berättade för oss att de hittat en förändring i höger njure, ungefär lika stor som en tennisboll. Det finns även lite "störningar" i fettvävnaden kring njuren.

I nuläget har vi inte en aning om tennisbollen är ond eller god. Sakerna som talar för "god" blir färre och färre för varje undersökning och läkarbesök känns det som just nu, men det som är bra är att oavsett vad så är den välavgränsad vilket betyder att den inte ser ut att ha spritt sig utanför njuren.

I fredags var jag på magnetröntgen för att de skulle få lite mer information. Så nu väntar vi igen på svar. Förhoppningsvis har vi dem i början av veckan efter den som börjar imorgon. Då ska chefsurologen som har hand om mig i Alingsås ha haft konferens med urologen och onkologen på Sahlgrenska. Och därefter faller domen; ska de ta hela njuren eller bara halva?

Så, det är vad vi gör nu för tiden. Väntar på svar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskade finaste du, jag väntar tillsammans med dej. Håller tummar och tår för att det ska vara en snäll en. Störstaste kramen från mig! Jag tror på livet, jag tror på dej!!!

Puss!

2011-03-13 @ 20:40:55
Postat av: Åsa Bys

Alltså fy fasiken vilka nedrans ledsamma nyheter! DU är fantastisk Lina som håller modet uppe och hittar alla ljusglimtar som går att hitta! Och Du har ju dina fina ljusglimtar nära Dig! Ni är en underbar familj och det finns nog en tanke med att ni har varandra. Ensam hade inte varit särskilt stark i dina skor.. Skickar en stor kram och alla mina tankar är med dig!. Älskar Dig vännen! <3

2011-03-13 @ 20:57:55
URL: http://brandtjej.blogg.se/
Postat av: Maria och Mattias Rundberg

Hej

Verkligen tråkigt att höra, förstår att du/ni har det jobbigt. Vi tänker mycket på er och tycker verkligen att du är fantastisk som har förmågan att ta vara på de små glädjeämnen.



Massor av kramar

2011-03-14 @ 20:49:02
Postat av: Lisa

Åh, Lina.



Ni är så himla himla tappra som orkar peppa igång ändå. Det måste bero på att ni är världens finaste familj med tre galet (galna?) goa grabbar och den där helt otroligt Lina&Petter-kärleken.

Ni är bäst helt enkelt.

Nu väntar vi på goda nyheter och ser till att boka in ett Sjöviksbesök framåt våren.

Massa kramar fina

2011-03-14 @ 22:17:13
URL: http://ostfronten-intetnytt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du / Ni finns i mitt hjärta o i mina tankar alltid.

I miss you so much



2011-03-16 @ 11:26:26
Postat av: Birgitta Falk Ulfbåge

Hej fina Lina!

Jag är bästa kompis med Katarina (din moster). Vi träffades för flera år sedan i Göteborg när Petter och du hade flyttat in i eran våning och vi fick sova kvar hos er. Jag följer er via Katarina och jag vill bara skicka en stor varm vårhälsning till dig och hela din tappra familj från Birgitta o Christer

2011-03-23 @ 13:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0