Rulla rulla liten bulla/e

2010-11-01 @ 21:03:25 Kommentarer (0)

I söndags bytte vi till vintertid, ergo - söndagen var en timme längre än vanligt. När klockan var sex tyckte jag att det var dags att hitta på något roligt så jag drog igång ett bullbak med ungarna i tron att klockan egentligen var fem.
Efter första jäsningen kom Petter ut i köket och ifrågasatte det smarta i att börja baka bullar så sent på kvällen. Klockorna var nämligen redan omställda till vintertid men det hade han missat att berätta för mig... Vi fick iaf en väldigt mysig och väldigt sen bullkväll.

Det föredetta köksbordet fungerar utmärkt som bakbord! Och Elis och Loke är vassa som bara den på att kavla ut degen. Elis är dessutom riktigt vass på att äta upp den.


Jag säger inte att de är slarviga eller stökiga men när bullarna var färdigrullade fick båda ungarna hoppa i duschen eftersom de av någon märklig anledning var täckta av mjöl från topp till tå. Efter tvagningen lufttorkade de på mattan framför brasan i väntan på att bullarna skulle gräddas.
Så här fina blev bullarna som grabbarna bakat, helt utan hjälp av mor eller far.
Goda blev de också, faktiskt nästan lika goda som mormors.
Kvällsmaten blev nybakta bullar och varm choklad och det var två mätta och belåtna små grabbar som somnade i det närmsta ovaggade efter att ha smällt i sig tre bullar var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0