Ett barndomstrauma i vardande?

2009-02-24 @ 00:10:26 Kommentarer (3)


Alltså, det var inte bara mitt fel. Snögubbar är otäcka. OK att vår kanske ser lite väl psykotisk ut men jag försökte iallafall!
Loke skulle prompt ha hår och ben på gubben och han insisterade på ögonbryn. Vad skulle jag göra? Neka honom det? Nej, just det!

Det är fortfarande snö i Sjövik. Det är skare på snön. Hör du det Åsa? SKARE! Jag har nu accepterat att det är ett riktigt ord. Jag, som lever på och av mina ord och som gottar mig i det faktum att jag aldrig haft mer än två fel på ORD-delen på högskoleprovet (och det har jag bara haft en gång, annars skrev jag fullt!) jag skrattade som en tok när Åsa sa att det var fint när det var skare på snön. Det här utspelade sig för drygt fyra år sedan, när vi bodde på samma gård och stod ute och rökte och jag vägrade, trots att hon fick uppbackning från Petter och Andreas, acceptera att det var ett ord. Jag hävdade bestämt att det var ett Växjöpåhitt, i stil med "ett apelsin" och The Ark.
Det var det inte.
Skaren finns.
Idag var den i Sjövik.

Kommentarer
Postat av: annacarin

ETT APELSIN????



Nej nu hittar du på.

2009-02-24 @ 07:16:09
Postat av: Jessica

Lina jag hörde ALDRIG någon säga ett apelsin i Växjö!

2009-02-24 @ 09:16:31
URL: http://vardag.bilddagboken.se
Postat av: Åsa Bys

Ja jag kommer oxå ihåg att du hade stora problem med just det ordet. Förresten ser jag fel eller är huvudet på snögubben tvådimentionellt?

2009-02-26 @ 23:04:52
URL: http://brandtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0