Dag 0

klockan 05:30

Alarmet på mobiltelefonen ringer, Wolf Biermann som alarmsignal.
Mamma vaknar och stänger av alarmet. Pappa tittar upp.

Mamma - jag går och duschar och tvättar mig. kommer du och hjälper mig att tvätta ryggen?
Pappa - klart jag gör.
Mamma - kan du fatta att vi snart har en bebis till?
Pappa - Ja, och allt kommer gå jättebra.
Mamma - vad händer om jag gör fel när jag tvättar mig med den här sprittvätten. Kan bebisen bli sjuk då?
Pappa - men skärp dig. Det fattar du väl att den inte blir. Det är ju bara för att det ska vara rent när de opererar.
Mamma - men det är ju det jag menar! Tänk om det inte blir tillräckligt rent. Tänk om jag är en levande smittohärd när bebisen kommer!
Pappa - men skärp dig nu. Gå och duscha så kommer jag och tvättar dig på ryggen strax. (suckar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0