Dag -1

Klockan 02:17

Dubbelsäng i huset. Storebror sover i sin säng två meter bort och på övervåningen snarkar mormor som kommit för att vara barnvakt när det är dags för lillebrorster att snittas fram.

Mamma (gråter) - fast jag vill verkligen inte! jag är faan livrädd. Fattar du att de ska snitta upp mig, skära ett stort hål i min mage! FATTAR DU DET?!?!? Tänk om de gör fel, tänk om jag dör. Tänk om bebisen dör!
Pappa (försöker trösta) - hyssj, det är ingen fara. Tror du att jag skulle låta dem göra fel? Det kommer gå jättebra och det vet du.
Mamma - det är ju jävligt lätt för dig att säga, det är inte dig de ska skära upp eller hur!??!
Pappa (med mycket pedagogisk och lugn röst) - nej, det vet jag att det inte är, men vi fixar det här.
Mamma - men jag VILL inte fixa det. Jag vill inte, hör du det? (halvt hysterisk) Tänk om bebisen dör!
Pappa - om det fanns något jag kunde göra så skulle jag göra det, det vet du. Men vi fixar det här säger jag ju. Det är ingen fara. Bebisen kommer må jättebra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0