besked från bädden

2011-04-02 @ 17:29:04 Kommentarer (10)

Nu är det klart. Nu har jag bara en njure och den andra - den som betedde sig illa - ligger under ett förstoringsglas någonstans. Onkologen hade nämligen fel. Det var cancer i njuren; njurcancer. Men i övrigt gick operationen väldigt bra. Kirurgen försökte ta den med titthål så jag har tre små hål och ett ganska litet snitt på magen, vilket ju är betydligt bättre än det dryga 20-centimeterssnittet jag hade väntat mig. Jag var svårstucken som vanligt och vaknade på IVA med nålar i både händer, armveck och fötter. Jag hat också lärt mig att mun spruträdsla och totala fobi för nålar står i direkt relation till smärta; första dygnet fick jag drygt en spruta i halvtimmen och jag blev lycklig varje gång jag såg nålen... Nu är det lite bättre men jag har fortfarande ont. Det är konstigt för kejsarsnittet såg ju mycket värre ut men skillnaderna i smärta är enorma. Med snittet var det sårsmärta, nu är det mer muskler- och vi-har-sprängt-en-brandbomb-i-din-mage-smärta. Nåja, mamma är här och tar hand om barnen nu, petter är på väg hit och jag lever och mår relativt bra. Jag suger näring ur lyckoönskningarna och hälsningarna ni lämnar och lovar att uppdatera lite mindre,förvirrat och mer nyktert nästa gång. Peace out!

Kommentarer
Postat av: p

Skönt att den dumma njuren är borta nu! Se nu till att läka ordentligt o så hoppas jag att cancern ger fan i dig hedanefter!

2011-04-02 @ 20:54:07
Postat av: p

Skönt att den dumma njuren är borta nu! Se nu till att läka ordentligt o så hoppas jag att cancern ger fan i dig hedanefter!

2011-04-02 @ 20:55:10
Postat av: Anna

fina, fina du. Snart är vi på semester!

2011-04-02 @ 21:37:14
URL: http://frojdh.blogg.se/
Postat av: Kattis

puss på dig! ses på torsdag!

2011-04-03 @ 08:04:08
Postat av: Maria och Mattias

Härligt att höra ifrån dig!

Skickar många goda tankar till dig.

Kramar Maria och Mattias

2011-04-03 @ 20:24:24
Postat av: Ann-Mari ( Marias mamma)

Skönt att operationen är över och gick bra !

Snart är du hemma hos dina söta små och stora pojkar igen ! Krya på dig - kram Ann-Mari



2011-04-04 @ 09:04:04
Postat av: Anonym

Tack att allt har gått bra

saknar dig så mycket o älskar dig av hela mitt hjärta

2011-04-05 @ 11:34:15
Postat av: Jakob Ljunggren

Krya på dig Lina.

2011-04-06 @ 11:59:50
Postat av: Anders och Berit

En stor stor kram tillbaka! Vi tänker på er alla fem!



2011-04-07 @ 19:22:51
Postat av: Dinau

Här kommer en drös stärkande kramar!

kram

kram

kram

BAMSEKRAAAAM

2011-04-10 @ 21:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0