Diverse julbestyr

2010-12-14 @ 21:48:48 Kommentarer (1)

Uppdateringarna har gått lite långsamt. Vi har haft fullt upp.

Bland annat har vi bakat pepparkakor. Pappa Petter gör degen (världens godaste deg!), Elis äter upp degen och blir bannlyst från bakbordet och det hela slutar med att Loke och jag bakar alla kakor. Jack var sött sällskap.

När de var klara hade vi på glasyr på pepparkakorna och efter måndagens luciatåg fick Loke och Elis äta upp sina stora pepparkakor.

Vi har också pysslat små snögubbar från panduro. Fatta hur pysslig jag har blivit som styr upp sånt här med ungarna. Jag borde få nånslags pris eller nåt, jag som aldrig varit ens det minst pysslig i mitt liv...
Och så var det då dags för granen.
I den här familjen är det ett lite infekterat ämne eftersom jag väldigt gärna vill ha en levande gran och Petter väldigt ogärna vill ha någon gran alls överhuvudtaget. Jag hävdar då att det beror på att han är Grinchen och han hävdar att jag blir manisk med julpyntet. Hur det än är så har Loke och Elis iallafall en liten plastgran som de fick klä och må ni tro, de brås i sanning på sin mor för när de vara klara hade de hängt upp varenda pynt vi hade i huset och de var väldigt nöjda med sitt verk. Jag var nöjd med mina gener!


Kommentarer
Postat av: Mormor Cinna och morfar Göran

Hur stolt tror du inte jag blir av att se att en del av mina gener har gått vidare... vilka grabbar, älskar.

2010-12-15 @ 11:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0