Lägesrapport

2009-03-05 @ 21:05:31 Kommentarer (3)

Man kanske inte bara ska berätta att ungen är sjuk utan att berätta att han nu mår bra. Eller han har egentligen aldrig mått dåligt. Fläckarna har inte kliat, han har inte haft feber och inte haft ont. Dock blev han mycket irriterad när ögonen svullnade igen och när han inte fick tag i russinen för att fingrarna var för tjocka.
Han är tapper, vår lille gnölapa. (han kallar sig själv det, jag avsäger mig allt ansvar.)
Och han mår alltså bra. Ingen fara på taket. Han har bara oidentifierade fläckar som kan vara "precis vad som helst" över hela kroppen. Men, som sagt, han lider inte av det.
Det är nog mest Petter och jag som gör det.

Kommentarer
Postat av: Gitsie

Skönt att han inte mår dåligt av det i alla fall, men det är ju jobbigt när man inte vet vad det är.



Jag blev också sådan för ett tag sedan, bara flög på mig en kväll och jag kunde inte förstå vad som hände. Men sen hände det igen och då såg jag sambandet, tydligen har jag helt plötsligt blivit allergisk mot jordgubbar. Jag som älskar jordgubbar. =(

2009-03-06 @ 09:59:10
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: annacarin

Bra att han är pigg. mkt mysko, och läskigt när han svullnade upp, skulle nog jag tyckt.

Min moder du vet hon som jobbat på barnmottagningen/barnakuten i 30 år brukar säga så, att utslag är det "svåraste" att pricka (hah hah!!!) in. Vad det beror på alltså. Kan verkligen vara allt och ingenting. Men det har ni ju redan hört och förstått.



Kan man inte köra ett litet allergi-pricktest på hans lilla arm? Man blir ju lite nyfiken. (Läs orolig och kacklande hönsmamma)

2009-03-06 @ 16:35:10
Postat av: Hasse

Jag lägger mina pengar på att tvättmedlet är boven i dramat.

2009-03-07 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0