Den nakne kocken

2008-12-10 @ 21:34:42 Kommentarer (1)

Loke har plötsligt blivit intresserad av fiktiv matlagning. Mycket spännande må jag säga. Han har en längre tid hängt som en igel i kjolarna på mig när jag lagat mat i köket men hans röda, fina träspis har sått orörd sedan han fick den för över ett år sedan.
Så - döm av min förvåning när han idag, helt oförhappandes ställer sig där och börjar vrida på  reglagen. Snabbt skaffade den chockade modern fram kastrull och stekpanna och vi letade upp muggar, tallrikar och bestick. Sen serverades det ägg, mjölk, te och köttbullekastanjer vid chateau Loke.
 
Här skalas ägget medan Nallen väntar tålmodigt på att få äta sina köttbullekastanjer.

Kommentarer
Postat av: mormor

Åhhh va duktig han är, tänk vad han ska hjälpa mormor med maten när han kommer på besök. Morfar behöver ju hjälp också med frukostarbetet. Lina kan du få in Elis på städarbete tror du?

2008-12-11 @ 10:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0