Snipp snapp snut - så var fertiliteten slut

2010-09-30 @ 11:09:38 Kommentarer (7)


Jag har en fantastisk make. En enastående man. En underbar Petter.
Idag är nämligen dagen då han skär upp sin pung för mig. Vad säger kärlek om inte det?
Dock gör han inte det här bara för skojs skull som ett partytrick hemma i vardagsrummet utan låter en utbildad läkare göra det. Sterilisering kallas det. (Kastrering är något helt annat och det har läkarna försäkrat oss om att de också är medvetna om och att de inte kommer blanda ihop de två.)

Det är dock faktiskt inte bara mitt fel. Vi hade diskuterat det här innan och det var Petters egen idé att han skulle sterilisera sig efter att Jack föddes. För tre fantastiska grabbar räcker faktiskt. Jag har på intet sätt tvingat honom, även om det säkerligen finns de som tror det. Jag har faktiskt tillochmed argumenterat emot det med hänvisning till det faktum att vi kanske vill ha en sladdis om sju-åtta år.
Men så sa doktor Matsson att jag inte får bli gravid mer, inga fler tjockmagar och cancergynnande grossesser, och då var det ju liksom inte upp till oss längre. Petter fick förtur i operationskön och istället för ett halvår tog det tre veckor mellan definitivt beslut och operation.


Alla som känner Petter någorlunda kan säkerligen föreställa sig hur sur han blev när jag tog upp mobilen och tog kort på honom i ovanstående utstyrsel. Jag utnyttjade dock hans fobi för att ställa till en scen i offentliga rum (han har tillochmed svårt att tala i normal samtalston i väntrum och/eller andra lokaler där man har okända omkring sig så risken att jag skulle få bassning för mitt djärva tilltag var liten) och tog kort ändå, för att föreviga honom som fertil en sista gång.

Sedan blev jag tvungen att åka därifrån. Petter tyckte att det var onödigt att jag satt där och ugglade. Så jag åkte hem och skrev det här inlägget istället. Och tänkte en hel del på hur mycket jag älskar honom som gör det här för oss. En bättre man hade jag inte kunnat önska mig.

Kommentarer
Postat av: Robert

Fantastisk var ordet, sa Bull.

2010-09-30 @ 11:46:43
URL: http://www.wictorzon.com
Postat av: mormor

en riktig svärmors dröm....

2010-09-30 @ 12:59:37
Postat av: Mai

Så fint! Eller...ett lämpligt straff för att ha vunnit NE på Pippi-frågor.

2010-09-30 @ 13:04:13
Postat av: Sofia

Men Lina!

Det förstår du väl att du inte kan skämma ut honom och ta kort på honom i väntrumet :) Haha

Å jag hoppas att du inte pratade HÖGT så att allt okändt folk kunde höra vad du sa;)

Go Petter!!

2010-09-30 @ 13:35:48
Postat av: Petter

Jag funderade faktisk på kastrering. Då får man ju vara med i idol. Och åka taxi biligt.

2010-09-30 @ 16:34:15
Postat av: Andreas

Betyder det här att man kan sparka Petter i skrevet skithårt utan att det gör ont? Lite som att en Setit med Serpentis 5 inte går att påla genom hjärtat?



/Nyfiken kille, 29 jordznurr.

2010-09-30 @ 19:32:43
Postat av: Hasse

Det är bara och lämna honom gumman.



;)

2010-10-02 @ 22:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0