Det går bra nu

2010-10-12 @ 20:27:47 Kommentarer (7)

Den var ofarlig. Ingen metastas utan bara en helt ofarlig knöl, en godartad cysta.
Vi hade ungefär 10 procents chans att det var något annat än en metastas enligt läkarna.
Knölen såg precis ut som en metastas ska göra.
Den satt precis där metastaserna väntas komma.
Den växte i precis den takt som metastaserna förväntas göra.
Den kändes precis som metastaserna kommer att göra.
MEN DEN VAR INGEN METASTAS!
Nu är vi tillbaka på 10-20 år, kanske mer och inte nere på 1-5 år. Det är en väldig skillnad. En enorm jävla skillnad!
Vi slog oddsen och hamnade för första gången sedan all den här skiten startade på vinnarsidan. Jag har ju visserligen inte mindre cancer för det men det känns ändå lite som en friskförklaring! Det känns som om vi var så värda det här, att det för en gångs skull gick åt vårt håll och inte käpprätt åt helvete.

Vi köpte tårta och åt idag efter middagen, för att fira.
Loke frågade om det här betydde att jag aldrig mer behövde gå till doktorn. Jag sa att jag behöver gå dit ändå, men att mamma just nu är frisk i benet och att det går bra nu. Det känns fantastiskt att få säga så, att få hoppas lite att det stannar upp nu och inte fortsätter som det gjort förut. Men oavsett vad så går det bra nu. Just nu, just idag, känns det nästan som om vi vunnit. Nu försöker vi hålla fast vid den känslan så länge som det bara går.

Kommentarer
Postat av: Emma

UNDERBART! Härligt att läsa!!!



Kram kram

2010-10-12 @ 20:38:42
Postat av: A&A:s mormor

Bra Lina :) Hoppas tårtan smakade gott!!!

2010-10-12 @ 21:01:52
Postat av: Hasse

:D

2010-10-12 @ 22:26:00
Postat av: Eva M W

Å, vilken härlig nyhet denna dag. Gläds med er!

2010-10-13 @ 08:40:08
Postat av: Anonym

Härligt!! Vad glad jag är för er.

Massor med kramar Sandra

2010-10-13 @ 18:00:28
Postat av: Anonym

underbara nyheter Så glad jag blev när jag läste detta underbara !!!!!!!!!!!!!!! Massor med kramar pappa

2010-10-14 @ 11:41:45
Postat av: Eja

Faen vad skönt att vinna över oddsen!

2010-10-15 @ 10:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0