Gymnastik på Östad skola

2010-11-24 @ 13:47:00 Kommentarer (0)


Varje onsdag är det dags för gymnastik för barn i gymnastikhallen vid Östad/Sjöviks skola. Loke ÄLSKAR det! Han fick vara med redan förra året trots att det då bara var för barn födda -06 och äldre.

Här är det balanssinnet som tränas och Loke blir bättre och bättre. Han hade i början väldigt svårt för höjder (det har han antagligen efter farfar) och ville inte alls klättra upp på saker som var ovanför marken. Nu går det mycket bättre och han lär sig något nytt varje gång. Han vägrar dock konsekvent att göra volter i ringarna och att gå apgång på bommen.

Att gå balansgång på gungbräda är roligt. Loke väljer dock att gå på den breda delen istället för att balansera uppe på den smala. Detta eftersom han vill göra själv och om han ska balansera så behöver han hålla mig i handen.
Man ska också krypa genom "atomer". Det är det mest nervösa för mig som mamma eftersom jag måste bygga upp den där helvetesformationen om han river den, vilket jag inte kan.

På gymnastiken finns förutom Loke också kompisarna Asta och Isac, vilket är en källa till stor lycka. Dock vissar Loke oroande tendenser att bli en liten fjäskis i skolan för han vill redan nu sitta bredvid fröken och gör precis som hon säger hela tiden. Helt olik både mor och far med andra ord. Men det kanske är bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0