Inga bra dagar just nu

2010-06-03 @ 09:55:30 Kommentarer (7)

Igår, den 2 juni, fick vi provsvaren på sentinel node-operationen.
Det gick inte riktigt som vi planerat.
Det gick riktigt åt helvete faktiskt, vilket var lite snopet eftersom allt såg så bra ut efter operationen.
Läkarna hittade tre metastaser, stora som pepparkorn, i den del de tog bort och nu blir det total utrymning av körtelstationen i ljumsken någon gång inom sex veckor.
Benet är dock klart, inga fler operationer där för nu är all cancer borta där modertumören satt. Dock visade det sig, givetvis eftersom det bara jävlas på så många sätt det bara kan, att den tumören gått ner så pass långt i benet att den kunnat sprida sig både via lymfan och via blodet. Inte det roligaste beskedet.
Efter operationen kommer man börja leta genom resten av kroppen efter metastaser. Dock BORDE det inte spridit sig något via lymfan, det borde ha stannat där. Det borde verkligen ha gjort det. Och det är inte jättevanligt att det sprider sig via blodet.

Dock finns det lite solsken i det här också. Först och främst kommer bebisen hinna födas innan allt det här brakar loss och förlossningen behöver inte tidigareläggas. Så nu fokuserar vi på bebisen, på våra fina smågrabbar och på varandra och svarar inte i telefon igen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tänker på er och håller alla tummar och tår!

Kram

2010-06-03 @ 15:57:14
URL: http://soindependent.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi Älskar Er!

2010-06-03 @ 16:01:05
URL: http://frojdh.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, hittade dig genom familjeliv. Vill bara tala om att jag verkligen förstår vad du går egenom just nu. Jag diagnostiserades själv med malingt melanom när jag var gravid, som sen visade sig vara spridd. Sonen fick födas 5 veckor för tidigt för att jag skulle opereras. Jag går nu på cellgiftsbehandlingar.. Om du vill fråga något, maila gärna. De kan va skönt att veta att någon annan fattar vad man går egenom. Du kommer fixa det!! Anna

2010-06-03 @ 21:15:00
Postat av: Lisa

Åh, massa kramar fina ni.

Tänker på er.

2010-06-03 @ 22:12:52
URL: http://ostfronten-intetnytt.blogspot.com/
Postat av: Frida

Ibland finns bara vissa ord som går att använda och från mig kommer just nu bara FAN HELVETES JÄVLA SKIT PISS IDIOT CANCER!!!! (egentligen finns det nog ännu värre ord men jag vågar inte skriva ner dem)

2010-06-03 @ 22:41:21
Postat av: Sandra

Tänker på er varje dag och vet att allt ska bli bra...så är det bara, det finns ju inget annat! Så det så!!

Kram

2010-06-04 @ 08:37:11
Postat av: Gabriella

Tänker på er och håller alla tummar jag kan och har för att allt skall gå bra.

Kram

/Gabriella

2010-06-04 @ 22:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0