Fina, flummiga, fantastiska familjen Fröjdh

2010-06-07 @ 23:25:27 Kommentarer (5)

Vi har bott här i tvåochetthalvt år nu och har känt Anna och Emil Fröjdh i ettochetthalvt av de åren. Det känns som betydligt längre. Vi har det ju som känt är lite tungt här just nu och livet rullar inte riktigt på som det ska. Då är det guld att ha vänner som kommer hit och lagar våfflor med glass till lunch, släpar ut oss i verkligheten och lämnar nyinhandlade, numera oumbärliga, handväskor hängandes i ett paket på dörren.
Det finaste är dock att de ställer upp på ett sätt som gör att vårt liv blir så mycket enklare. Den dagen vi fick beskedet att cancern spridit sig lagade Emil världens godaste köttfärssås och till efterrätt bjöds det på jordgubbar, glass och grädde och en kopp te och sen lekte ungarna på lekplatsen tills det var dags att åka hem och somna.
Det är dock inte maten som är det viktiga, det är sättet de alltid finns där på.
Vi vet inte hur vi hade fixat det här, orkat det här, utan er.
Tack för att ni finns! Bättre vänner kan vi inte önska oss.

Kommentarer
Postat av: Anna

Klart vi finns här.

Menar du att vi är flummiga? ;)

2010-06-08 @ 07:17:52
URL: http://frojdh.blogg.se/
Postat av: mormor

Jag kan inte mer än instämma i Linas ord, mitt hjärta slår varmt för familjen Fröjdh, jag vet inte om jag klarat av att vara på så långt håll utan er. Tur för familjen Johansson/Baldenäs att de träffade er. Jag vet att de är i goda händer hos er. Känner mig lugn av att veta det. STOR kram till familjen Fröjdh.

2010-06-08 @ 08:44:20
Postat av: Helena

Åååå vad gulligt :) Jag håller med om att Fröjdharna är underbara!

2010-06-08 @ 12:57:21
URL: http://soindependent.blogg.se/
Postat av: frida

med risk för att Fröjdharna får storhetsvansinne så måste jag bara hålla med om att de är ganska fantastiska faktiskt :)

2010-06-09 @ 09:30:22
Postat av: Sofia

Jag hoppas att jag också är med i den fantastiska familjen Fröjah, även fast jag inte riktigt e med i den familjen Fröjdh utan Orginal Fröjdh=)

Kan man säga så tro? Hmm

Ja gillar dom oxå=)

2010-06-10 @ 02:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0