Storebror och lillebrors egen dynamik

2010-02-05 @ 10:18:20 Kommentarer (0)


Det är mycket interaktioner mellan bröderna just nu.
På bilden försöker Loke snika till sig en eftermiddagslur i väntan på maten men Elis ser till att mamma och pappa slipper kämpa för att hålla storebror vaken genom att klättra på honom och brottas med honom. (Det är alltså Elis som klättrar på och brottas med Loke, inte Petter och jag.)

Igårkväll vid tio vaknade Loke och ville ha sina gosedjur och han hittade inte Iggle-Piggle.
Han stod vid trappan och ropade på mig och Petter och frågade om det var OK att han kom ner till oss och tittade lite på barnkanalen. Jag sa nej och gick upp och hjälpte honom att leta efter gosedjuren istället. Jag hittade Voff-Voff, Värmis, Kaninis och Pippi (som är på besök här över helgen från dagis) men ingen Iggle-Piggle. Han fick Makka-Pakka istället och nöjde sig hjälpligt med det och somnade om.
När jag på vägen ut stannade till för att pussa lite på Elis som sover i sin säng en och en halv meter bort så visar det sig att Iggle-Piggle ligger där istället.
Loke har alltså gått upp och någon gång innan han ropade på oss så har han lagt Iggle-Piggle, sitt allra käraste gosedjur, i lillebrors säng. Hjärtat smälter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0