Hipphipphurra för Asta!

2009-10-31 @ 19:13:49 Kommentarer (9)

I tisdags blev Asta stora tjejen, tre år gammal. På lördagen var det så äntligen dags för kalas!

Födelsedagsbarnet var glad som en sol och bara lite smutsig. Men huvudsakligen glad. Och lila.

Fiskdamm arrangerades och det är ju alltid roligt. Förutom när Emil står bakom skynket. Loke fick ett kvitto på sitt första försök. Inte konstigt att Elva i ren panik börjar suga på fingrarna, hon tror ju att hon typ ska få en sill eller nåt när det är hennes tur. Som tur är röt Anna till åt sin fördärvade man och därefter fick samtliga barn en liten påse med godis/clementiner/krokar/stjärnor (beroende på ålder)

Asta fick givetvis fiska först eftersom det var hennes kalas. Alice tog det hela med ro.

Vigfus, Petter, Sofia, Kajsa och Alice övervakar.

Elis fick också en påse. Det fick även Ivan. ALLA barn fick påsar. ;)

Gladast blev dock Elis! Lyckan visste liksom inga gränser!

Allie fick bara majskrokar i sin, precis som Elis, Vild, Ivan och Alice.

Efter allt fiskande blev Loke och Asta trötta och när Maja gått hem la de sig för att sova. Asta sov dock bara med ena ögat stängt. De har dessutom kommit på en ny lek. Loke står helt stil och Asta nyper honom väldigt hårt i kinden. Utan att Loke blir det minsta arg.
- Nu är du röd, säger Asta.
- Ja, nu är jag röd och fin, säger Loke.
Märkliga barn.
Sedan lekte de mamma-barn. Asta var barnet och Lokemamman lagade rosa pannkaka och pussade Astabarnet på kinden.

Kommentarer
Postat av: mormor

Ett stort GRATTIS till Asta från Loke och Elis mormor och mofar.

2009-11-01 @ 16:46:40
Postat av: Asta och Algots mormor

Kul att se att även Elis (tillsammans med Asta och Algot) e me i "Vi som har uddastrumporgruppen" ;)

2009-11-01 @ 19:50:45
Postat av: mormor

Hej Astas och Algots mormor, tänk att våra barnbarn platsar i samma uddastrumpgrupp. Hur ser det ut på föräldrafötterna?? Behövs det en grupp till tror du?

2009-11-02 @ 09:15:37
Postat av: Anna

Julklappstips kanske? :) Tänk på att köpa i EN färg så har vi inte så mycket att fundera på ;)

2009-11-02 @ 15:19:10
Postat av: Anna

Till mitt försvar så fick Elis och Loke strumpor av oss när Elis fyllde år. (Likadana)

Kul att se att Elis använder EN av dem. (Den randiga med massa färger på)

2009-11-02 @ 15:20:54
Postat av: mormor

Anna, jag kan meddela att den andra är i Västervik, hittade den ute på gatan.

2009-11-03 @ 09:35:31
Postat av: Anna

Va jag kommer ihåg så va Loke och Elis i Västervik själva sist... ;)

2009-11-03 @ 16:30:50
Postat av: mormor

Anna, jag vet, hmmm jag ska bättra mig, trodde nog att Lina som en cobra skulle svara samma sak.

2009-11-04 @ 09:48:03
Postat av: Asta och Algots mormor

Jag bara ler...kommer forsätta kolla upp de här me udda strumpor:)))

2009-11-05 @ 21:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0