On the wrong side of the tracks

2009-01-25 @ 17:28:06 Kommentarer (1)



P - men vad håller du på med?
L - vadå? Jag tar kort på järnvägen.
P - varför?
L - vadå varför? För att jag tycker att den är fin.
P - Järvägen? Vad är det som är fint med den?
L - men skit i det du. Kan jag inte bara få ta ett kort?
P - men du ser ju ut som om du går på tjack när du kravlar runt där. Folk börjar ju undra.
L - ja, och sen när bryr du dig om vad folk tycker?
P - nej, visserligen...
L - så du slutar gnälla på att jag tar kort nu då?
P - ja. Men du ser fortfarande jävligt konstig ut.

Det är kärlek det!

Idag var vi på fornminnesjakt. Vi hittade en museijärnväg. Den var visserligen inte forntida men den var gammal. Med alla rostiga gamla spikar och kedjor kunde man väl fundera lite på det här med stelkrampssprutor men tach vare det eminenta Franz Jäger-kassaskåpet som skymtade genom fönstret in till museet var allt förlåtet.




Kommentarer
Postat av: Åsans mamma

Hej Lina!

jag hittad ju din sida för att läsa om Åsan, vilket var jättekul. Men det är så roligt att läsa om dej och din familj också så jag fortsätter kolla ibland.. Ha det så gott! Kramar får Eva

2009-01-25 @ 17:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0