Köksmodelering - del 5

2009-01-06 @ 22:53:14 Kommentarer (0)


Klockan är här 02:07 natten till måndagen. Mittbänkskivan har precis slagits ner på plats och köksbyggartrion har fullgjort sitt uppdrag - riv den gamla skiten och bygg upp en ny stomme som är funktionell, om än inte klar.
Han i den blå kepsen är morfar. Han var mycket efterlängtad av Loke hemma på Rosenhillsvägen i Västervik medan han var i väg och byggde kök med pappa. Den andre är Leffan. Utan honom hade vi fått lägga ner det här med ett nytt kök för om han inte varit med hade förmodligen Petter och Göran elektrifierat både sig själva och varandra och dött i någon slags el-relaterad olycka med tanke på hur eldragningarna såg ut bakom kylskåpet i det här huset.



Och så var det det där med bänkskivan. Den var ek och ingenting annat. Där fick ju jag skit på en pinne bara för att jag gjorde mig till och lyssnade när Petter pratade. Han sa att han skulle köpa valnöt men icke. Uppenbarligen borde jag sett det. Dock är jag mycket nöjd. På bilden syns vår enda skåpslucka. Den köpte vi för ett halvår sen. Nu ska vi bara vänta tio dagar på resterande luckor. Sen ska det sättas upp ordentligt med täcklister, andra lister, passbitar, kakel och ännu fler lister. I'll keep you updated.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0