Susanna den fagra på besök

2009-02-18 @ 22:57:54 Kommentarer (1)


I tisdags hade vi finbesök i Sjövik när Sanna f.d Karlsson, numera Wictorzon, kom på besök.
Tant Sanna är mammas gamla kursare från journalisthögskolan, bördig från Oskishamn och Strömstad i lika delar och en jävel på att prata i radio. Hon har en sådan där radioröst som de flesta får träna i flera år för att få och har lyckats med konststycket att bli fastanställd på Sveriges Radio.
Sanna är också kvinnan som skapat Glenn, Elis grönrosa sköldpadda.
Eftersom hon är lite überwoman är hon dessutom vass på att laga mat. Jag får många pikar om att jag är så himla hurtig och präktig som lagar mat på hemlagad.blogspot.com men Sanna tar det ett steg längre. Hon rimmar oxbringa, gör egen koksmjölk från scratch och tillagar konstiga fiskar som jag inte ens hört namnet på.
Eftersom hon är en snäll och underbar människa hade hon med sig en liten burk med hemmagjorda kroppkakor när hon kom. Petter grät lite på telefonen när jag berättade vad som vankades till bjudlunch så det sparades två till honom.
Idag fick han dem till bonuslunch och det var till stor belåtenhet! Dock tyckte han att de såg konstiga ut. Sannas kroppkakor är nämligen små, solida och perfekt runda. De som jag gör är ungefär som en stor svullen tennisboll och ungefär lika släta som en puckelpist.

Kommentarer
Postat av: Robert Wictorzon

Vilken sötnos! Och bäbisen är väl rätt ok han också.. :)

2009-02-19 @ 07:51:32
URL: http://robertwictorzon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0