Huset fullt med ungar!

2009-02-03 @ 23:52:01 Kommentarer (1)

När jag var gravid med Loke tillbringade jag alldeles för mycket tid i Västervik eftersom jag jobbade där. Det innebar att jag missade alla mammagrupper och föräldrautbildningar som de höll på MVC så jag skaffade mig en egen mammagrupp på internet istället. Totalt var vi 33 mammor som alla fick barn mellan 3 november 2006 och 29 januari 2007.  12 av oss har fått barn igen och fler är på gång. I nuläget har vi alltså barn av fyra årgångar i vår lilla fikagrupp och vi har mammor (och pappor) av alla de sorter.
Det enda vi alla har gemensamt är att vi blev gravida ungefär samtidigt för tre år sen. Dock är det en väldigt bra grogrund och vi har alltid osedvanligt trevligt på våra fikor.

Idag var det dags för fika hemma på byvägen. På bilden syns (om du tittar riktigt noga) fem bebisar, fem mammor, en tvååring och en pappa. En mamma och en tvååring saknas. Tvååringen skyms av sin far och mamman tog bilden. 

Loke fick inte vara hemma idag, trots att jag fick vansinnigt dåligt samvete för att jag lämnade honom på dagis imorse. Det lindrades något av hans "HEEEEEEEEEEEEEJ DAGIS" när vi såg dagis från bilen. När Melvin och Lukas (tvååringarna) sen kom och härjade vilt på Lokes rum (i ärlighetens namn härjade Lukas lite vildare än Melvin) och de båda fick en förkärlek för traktorn, legot och bilarna så försvann alla skuldkänslor.
Loke hade fått overload i huvudet av att försöka freda alla leksaker, vakta på Elis, titta på alla människor, smaka alla kakor OCH vara tvungen att dela med sig av traktorn.
Dock var det mycket trevligt och nästa gång (för det får faktiskt ta å bli en nästa gång) så ska han nog få vara hemma. Vi ska bara träna honom i kommunismens ädla konster först.


En fördel med den här mammagruppen är alla söta små ungar man får träffa. Här är t.ex. Gabriel och Meya.

Johanna och Benjamin Oskar, Linda med Oscar Benjamin och Linda med Månkan på dagis hade föreläsning om sjalar, bärselar och övriga bärdon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg med alla fina bilduppdateringar. Ville bara säga det.

/Gamla klassisen Maria Hellström (som är tillbaka i gbg - fika anytime!)



2009-02-04 @ 22:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0