hemlagad.blogspot.com

2009-02-12 @ 23:22:22 Kommentarer (5)


Jäpp.
Nu är det offentligt.
Vi har en matblogg nu också.
http://hemlagad.blogspot.com


Ibland är det ju rent löjligt så huslig jag verkar.
Ni som känner mig skrattar er väl fördärvade.
Jag riktigt hörde hur mamma höll på att storkna häromdagen när jag sa att jag skulle laga inkokt lax.
Jag vet vad Lillemor tänker:

"mmm, jag kommer minsann ihåg när du ringde till Christoffer
(Lillemors son) och frågade om det var makaroner
eller potatis som skulle läggas i kokande vatten."

Och jo, hon har rätt. Jag var sugdålig (ja, det är ett ord. I min värld iaf.) på att laga mat för bara fem år sedan.
När jag bodde i Växjö levde Åsa och jag på pommes och wokgrönsaker med creme fraiche och bearneisesås.
Väl i Göteborg blev jag tvingad av Petter att äta hemlagad mat - som han lagade.
TIll slut lärde jag mig, motvilligt, lite av honom. Med tiden blev det roligare och nu, sedan Loke började äta riktig mat, har det blivit vansinnigt roligt att laga mat!

Bakning är en ny passion och den kom mest till utav desperation en dagisfri fredag när jag behövde sysselsätta Loke. Sedan insåg jag att det var vansinnigt lätt att baka de där goda sakerna som man betalar massa pengar för på caféerna som jag aldrig kommer till längre...

Nåja, jag lovar att den här bloggen inte kommer falla i glömska. Men kommentera gärna mer så jag vet att det är nån här någon gång ibland...

Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

Jag är här! JÄMT!!!

2009-02-12 @ 23:46:12
URL: http://brandtjej.blogg.se/
Postat av: mormor

JAG OCKSÅÅÅÅÅÅÅÅ, FLERA GÅNGER PER DAG

2009-02-13 @ 10:29:39
Postat av: Karin

Hej Lina!

Jag har hamnat på er blogg via familjen Svensson på Sollerön. Tycker att du skriver helt fantastiskt och det är många gånger jag suttit och gapskrattat åt alla upptåg ni har för er där nere på Västkusten. Så jag följer numera er blogg troget! Loke och Elis är fantastiskt söta och helt underbara barn.



Tack för att du skriver så roligt!

/Karin i Mora

2009-02-13 @ 12:37:30
Postat av: Dinå

Tjingeling!

Tro sjutton att man é här och kikar lite då och då. =)

2009-02-13 @ 19:13:36
Postat av: Hasse

Jag tittar in varannan dag ungefär. :)

2009-02-13 @ 20:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0