Grattis morfar Göran på födelsedagen!

2009-02-08 @ 22:26:17 Kommentarer (0)



Jäpp, idag blir världens bästa morfar 55 år. Loke och Elis skickar tonvis med grattiskramar från Sjövik ända till Västervik.

Morfar Göran är en väldigt speciell morfar. Han träffade mormor Cinna för 15 år sedan och hade inga egna barn sedan tidigare. När jag berättade för honom att jag var gravid blev han lycklig. Det tyckte jag var häftigt. Göran är sällan lycklig. Föga anade jag vad som skulle vänta.
Första gången han träffade Loke satt han som förtrollad med lillbus i famnen, helt stel i hela kroppen, i en hel timme innan vi, av barmhärtighet mot Görans rygg, lyfte bort ungen så att han skulle våga röra på sig.  Med  Elis är morfar något mer avslappnad.

Framför allt så är han väldigt lycklig när han är med grabbarna och, som sagt, Göran var sällan lycklig, inte så det märktes iallafall, innan grabbarna kom. Och utan tvekan så är grabbarna lyckligt lottade som fick honom till morfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0