Long time, no see!

2009-04-07 @ 22:14:57 Kommentarer (1)

Vi har haft oförtjänt mycket action här på byvägen på sistonde och skam till sägandes så har vår kära blogg kommit i skymundan.
Här kommer en snabb uppdatering:


Vi har hängt hos farfar och farmor...

Sen tog vi med oss Åsan hem till Sjövik i några dagar.
På måndagen skjutsade vi in henne till stora Göteborg och mamma Lina passade på att skaffa sig ett jobb.

På tisdagen kom Asta, Anna och Algot på besök...

,,,och Loke kunde inte riktigt hantera att Asta ville låna hans traktor eller titta på hans spade.

...dock hittade vi en liten snigel på trappan och då var livet plötsligt utmärkt kul igen!


På onsdagen fick vi finbesök från storstaden när tant Puffåsa kom ut och hälsade på.

Onsdagen var min sista dag hemma som mammaledig. Vemodigt och lite tungt men samtidigt så kändes det otroligt skönt att få börja jobba. Det är en chans jag inte kan låta gå mig förbi och ärligt talat, jag har behöver faktiskt komma ut och träffa lite vuxna människor och använda hjärnan lite om inte alla mina år på universitetet ska vara förgäves.
Så nu är jag glad medarbetare på ett tidningsförlag med lokaler mitt inne i centrala Göteborg. Good times a'rolling!
Dock blev det lite överlappande med jobben torsdag/fredag då Petter inte bara kunde släppa och gå. Så mormor kom över från Västervik och vaktade grabbarna i dagarna två.

Loke och mormor mötte oss vid affären när vi kom hem från jobbet i fredags och då fick Loke köra bilen hem. Det ska börjas i tid...

I lördags var det fantastiskt väder...

...och Loke fick besök av sin fantastiska kompis Asta. Med sig hade hon sina välartade föräldrar + lillebror så vi gav oss på en riktig parmiddag, dock utan Thailandsbilder. Mycket gemytligt dock.

Söndagen spenderade vi på Universeum, dit vi nu har årskort...

...det har också familjen Udén så Milton och Ronny kom och gjorde oss sällskap en liten sväng.

Elis hängde glatt i vagnen medan Loke provkörde motorcyklarna på Exprimentavdelningen.

Kommentarer
Postat av: mormor

Elis var med och mötte upp mamma och pappa vid affären också, jag hade inte lämnat honom ensam hemma om någon undrar!!

2009-04-08 @ 15:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0