Vi har träffat tomten!

2008-12-14 @ 23:29:28 Kommentarer (0)

På söndagskvällen gick vi i fackeltåg genom Sjövik för att träffa tomten. En mycket spännande upplevelse.
Petter och jag slog vad på vägen till tomten om hur många barn som skulle börja brinna för att de lekte med facklorna. Petter tippade på två, jag satsade på tre eller fler. Vi vet faktiskt inte hur det slutade men med tanke på att det var ungar i femårsåldern som sprang runt med facklor och lekte att de var ljussablar så tror jag att jag vann.

Loke fick dock ingen fackla för då hade tant Åsa fått ett hysteriskt anfall och det vill vi inte. Han satt istället som ett ljus (no phun intended) i vagnen och väntade spänt på att få träffa tomten, till vilken han målat en mycket fin teckning innan vi gick hemifrån.
När vi kom fram till gläntan där tomten (uppenbarligen...) bor så trodde jag nog att Loke skulle bli lite rädd men istället bara log han, med hela ansiktet och hela sin lilla själ. Det riktigt lyste om honom av lycka när han såg tomten.
Lyckan till trots så bar inte de små benen ända fram till tomten utan han höll sig på replängds avstånd och kastade försiktigt teckningen framför tomtens fötter, med ett "vassegod totten".
Då bjöd tomten på skumtomtar, Loke tog en hel näve och sa "tackemycke".
Sen stirrade han fascinerat med öppen mun på tomten tills jag fick dra honom därifrån.
Han är en fantastisk liten unge.
Jag har på känn att han kommer få många paket av tomten på julafton...

Mamma fick ångest av att använda blixt på kameran mot tomten så Loke fick inte vara med på bild. På så sätt kunde nämligen ingen identifiera mig som hans mamma och sen ge honom skit för att hans morsa bländade hela barnaskaran och gjorde tomten blind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0